Hidup

Satu hari seseorg bertanyakan aku

"Ri, kau pnh knl org mcm kitorg ni tak? Pnh ade member ke seblm ni yg mcm kitorg ni.."



Aku jd gamam jap. Aku tanye dia "yg cmne tu bang?"
Time ni tgh drive. Ckp tak pandang pun muka brader ni.



"yela bekas penagih.. idup pun mcm xde masa dpn.. umo dah byk.. bla bla bla.. fameli bla bla.."


Sedih pulak aku dgr.




"Tak pnh bang. Tp sy mmg xpnh pdulik pun org tu sape. Klu dia nk bkwn dgn sy, sy ok je. Tak kisah pun.." aku jwb.

Fuh nasib baik lps tu trs smpai je tempat nk dituju. Rumah kediaman dorg. Mcm rumah bakti la. Banglo 2 tingkat. Beso. Tp time tu tinggal brader 2 org ni je. Aku tumpang tido umh tu 2 mlm. Kat mane dan ngape aku kat situ, biar aku dgn org2 yg terlibat je yg tau kot. Huhuhu.




Aku bsyukur sgt. Perkenalan secara tibe-tibe dgn 2 org yg selamat kembali. Yg aku rasa dorg ni telah diberi peluang ke-2 oleh Tuhan. Benda ni byk mengajar aku supaya sentiasa mhargai idup, mhargai umur muda yg diberi-Nya. Tak dpt aku bygkn ape yg dah dilalui oleh dorg ni pd msa lps. Sungguh. Tersentuh aku dgn semangat dorg dlm meneruskan idup. Masa yg ada diguna sebaiknya utk bt mnde2 bfaedah. Byk jgk cerita yg aku dgr dan nasihat-nasihat berguna yg masuk ke telinga aku. Mmg terbaek ah!





Perkenalan dan pertemuan singkat yg xkan aku lupakan sampai bila2. Kamal dan Jamal. Aku tepek gambar ni dlm blog psl lu org best. Dan aku pun xtau klu dpt jmpe korg lg. Apepun semoga berjaya lah. Moga idup selepas ni lbh baik, lbh sempurna tak kira kat mane pun.



Sebenarnye ni cuma satu plot cerita di sebalik perjalanan 3 hari 2 malam aku di tempat org. 3 hari yg akan diingati, dikenang sampai bila-bila :)

1 komen:

cinderlela said...

insyaallah . kalau ad jodoh, akan jumpa mereka semula.:)