Korban


jgn risau bing. wlauapepun wa xkan benarkan dorg semelih lu. xkan!

Hari ni Hari Raya Korban. Walau xsehebat raya puasa, aku ttp seronok sebab dpt blk cuti dgn fmly aku. Siap apply cuti lebih lg. Tp mak, ayah, abg, kakak dgn adik2 aku sume lg lame cuti. Cis!

Hari ni xbyk aktiviti korban dijalankan sebab hari Jumaat. Besok baru buat korban besar2an kat kampung aku. Dgr2nya 20 ekor lembu! Nampaknya dlm beberapa hari ni, mkn lauk daging je la siang mlm.

Oh sorg adik aku tahun ni ambik SPM. Ada belen 4 paper lagi lepas raya katanya. Moga dpt la dia jwb nt. Kat umh ni pun nmpknya rajin btl study. Kejap2 baca buku. Kejap2 tgk tv. Iklan je baca buku blk. Pelik jgk. Tp xpela. Dah mmg pesen belajar zaman sekarang cmtu gamaknya.

Mata pun dah ngantuk. Mengarang sambil melayan tv. Cmni la jadinya. Entri yg pendek pun boleh sampai 3 jam baru publish. Ish ish ish..

Tadi ayah dah ingatkan besok pagi2 pegi tolong org korban. Maka terpaksa la aku korbankan masa tido aku sedikit utk aktiviti ini.

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA

0 komen: