Meroyan

Aku xtau ape nk jd dgn diri aku skrg. Fikiran aku kosong. Byk yg perlu aku perbetulkan. Byk perkara yg perlu aku atur kembali. Emosi aku btl2 xkeruan sekarang. Ape yg bleh aku hrpkan hnyalah sokongan dari keluarga dan kwn-kwn. Aku perlu teruskan hidup. Aku ade keluarga yg sentiasa mengambil berat akan aku. Dorg lah sbnarnya pemberi semangat utk aku. Aku xboleh terus cmni.. aku perlu kuat.

Ya Tuhan. Kau bantulah hambamu ini.

Tahun 2009 meninggalkan byk kenangan suka dan duka buat aku. Byk azam aku tahun ini yg xtercapai. Aku perlu lebih serius. Prestasi kerja aku juga xmenentu. Aku dpt rskan yg aku dah semakin mls. Semakin xboleh diharap. Hubungan aku dgn keluarga pun xbrape baik. Jrg berkomunikasi dgn ayah. Jrg menanya kabar mak melalui telefon. Aku perlu berubah. Aku tiada sape-sape lg melainkan keluarga aku. Aku msti tabah demi mereka-mereka ini.

Ya Tuhan. Kau bantulah hambamu ini.

Sebelum 2009 berlalu pergi. Aku ingin menanam beberapa azam utk tahun 2010. Sebelum ni xpnh pun aku serius psl azam-azam ni. Tahun dpn aku akan menjejak ke 26 tahun. Org lain yg sebaya aku sudah pun punya idup sndiri. Masa dpn aku nmpaknya masih samar-samar. Ini la yg harus aku fokuskan. Aku dah pk masak-masak. Aku ingin lupakan kisah-kisah silam aku. Masa gelap aku. Mulakan idup baru. Aku akan fokus pd kerjaya dulu buat masa ni. Ala-ala artis gitu. Fokus pd kerja. Pada Milah jgk. Kesian beliau slalu diabaikan. No play-play. Nak kumpul duit byk-byk. Biarlah ape org nak kata. Hidup aku. Hanya aku yg lebih tau.

Ya Tuhan. Kau bantulah hambamu ini.

Semoga tahun 2010 menjanjikan sesuatu yg lebih indah buat aku~

Andai ade yg membaca entri ini. Ingin aku tegaskan. Aku xmintak simpati dr sesiapa. Biarkan aku sndiri. Aku harap aku mampu bertahan..