Genap 5 Tahun

Alhamdulillah..

Diam xdiam hari ni genap sudah 5 tahun aku bekerja di MPC. Yeah! Cepat betul masa berlalu. Tak rasa pape pun. Klu ade anak ni, dah boleh masuk tadika dah.

5 tahun. Nampak mcm dah stabil idup. Macam dah xde masalah. Hakikatnya aku je yg tau. Ntah ape aku buat dlm tempoh ni pun aku xtau. Takde ape yg bleh aku banggakan. Pencapaian aku xsebagus mane pun. Nak bercerita pada kwn-kwn, pada keluarga jauh same skali.

Sekarang umur aku dah nak masuk 27 tahun pun. Aku perasan ramai org lain sebaya aku ketika ni dah pun ade keluarga sendiri, ade idup yg stabil. Tapi rasanye aku masih xjauh beza dgn 5 tahun dulu. Masih tercari-cari jalan yg harus diikut. Masih blom terbyg masa dpn sendiri. Masih sdg bergelut setiap hari.

Agak-agak 5 tahun lg aku kat mane ye? Ape lg yg boleh aku capai dlm tempoh 5 tahun akan dtg? Mungkinkah aku dah boleh tersenyum ketika itu?


atau mungkin aku masih begini..


Uurrggghhhhh...dok pikir-pikir sampai bile pun xabis. Harap aku akan lbh positif, lbh rajin selepas ni. Harap-harap akan lbh murah rezeki. Aminnnnn!!

1 komen:

nABiL said...

happy anniversary la..:-p