Sebelum dan selepas

Sebelum kawen @ ade bf/gf

Hidup bebas xde halangan.. dan malangnya xde hala tuju jgk. Boleh kata setiap hari dgn rutin yg sama. Nak buat ape, nak kuar dgn sape, pegi mana, sukahati lah. Nak pakai ape pun. Nak outstation sejauh mana, seberapa lama pun.. xde hal. Takyah pk psl org len. Jg diri sendiri sudehh. Asal duit ade, sume jln. Haha.

Ckp psl duit. Mmg 100% utk diri sendiri je. Tu pun klu kau mmg jenis kedekut nak hulur kat mak bapak kau lah. Nak beli ape, nak mkn ape pun, pandai-pandai lah ikut kemampuan. Boleh bajet2. Takde unsur-unsur luar yg bleh ttbe sedut duit kau tu.

Pergaulan pulak. Dah mmg single. Klu bukan kwn2 atau fmly yg ajak kuar, mmg xkuar la kau kan. Tp ade jgk jenis manusia yg mmg suka jln sorg-sorg. Tgk wyg, g shoping sorg-sorg. Aku dulu pun jenis mcm ni. Jrg kuar dgn kwn-kwn. Selambe g town sorg-sorg jln-jln cuci mata. Pastu bosan, aku blk lah. Nak shoping brg, duit ade brape je. Yela time tu blom keje. Duit mintak ngn mak bapak lg. Utk yg mmg jenis kaki merayau ni pulak, sukati la nak g mne, nk blk kul brape pun kan. Merempit ke ape ke. Bujang kann. Haha.

Bila single ni sng btl. Takyah nak jg ati org sgt. Nak pesbuking atau blogging sepanjang hari pun xpe. Nak apdet segala, nk gosip segala jadah pun xde masalah. Mmg itu je pun kejenye hari-hari. Aku nk tgk lps kawen nt cmne. Sempat ke x kau nk blog, pesbuk sume tu. Selame ni pun ramai dah aku jumpe. Blogger yg sebelum ade awek, seblm kawen, rajin blogging. Tp lps kwen je trs senyap. Haha. Tp yg seblm dgn selps ade balak tu lain skit. Lps ade balak, dok cite psl balak dia je dah. Mcm dia sorg je ade. Ayat pun dah lain. Dem dem.



Selepas kawen @ ade bf/gf

Hidup dah xsetenang dan xsemudah dulu time single. Reporting jd no 1. Baik laki baik pompuan. Same je. Nak pegi mne, buat ape, sume kena share dgn psgn. Jgn nak tipu, jgn nak sorok-sorok. Buruk padahnye klu kantoi. Haha. Tp yg bestnye bila ade yg syg, amik berat psl diri. Perhatian manusia bergelar laki/bini dan bf/gf ni xsame mcm perhatian keluarga. Lainmcm skit. Hehe.

Org ckp sharing is caring. Betul ke xbetul. Jom pk same-same. Share duit. Klu dulu time single, duit kau tu duit kau je la. Tp bila dah kawen or kapel, duit kau tu boleh jd duit dia n duit dia pun boleh jd duit kau. Syok kan? Tp klu dia xde duit? Haa kau bahgi 2 la duit kau yg seciput tu. Haha. Share masalah, share cerita. Yg ni ok sbb bleh kurangkan stress dan juga menyelesaikan masalah tu jgk.

Pesbuk jgk... cme juz apdet psl relationship, psl honeymoon, psl anak... itu jela kot. Haha. Blog pun same. Dulu seblm kapel/kawen kemain pung pang cte psl artis lah, psl politik lah, psl sukan lah, psl isu semasa lah.. tp lps kapel ni dok gedik cite psl deting, psl love syg i lap u.. puiii! Yg dah kawen lak mula cte psl anak. Tu pun klu yg apdet lah. Slalunye ble dah kwen, nk ngadap blog mmg dah xde maknanye. Berkepit kat umh laki bini lg syok katanya.




Aku?? Haha ntah la. Sejauh mne aku bleh teruskn dgn blog ni. Skrg pun aku dah jrg apdet. Selain awek aku, blog ni jela tempat aku bercerita. Ble aku dgn dia, aku akan cite dgn dia. Ble dia xde, aku cite kat sini. Tp nt ble dia dh sentiasa ade dgn aku (dah kawen la ni hehe) aku cite ngn dia jela. Takde la aku cte kat sini dah kan. Haha.

1 komen:

nurkaloi said...

ksmpulannye di sini
ramai berblogging bile takde siape untuk diluahkan laa kann
hahah betul jugak tuh
t bile dah ade teman kena duk cite and layan dye
tak smpat derr nak layan blogging ni sume
tp pape punn smgt blogging tu harus ade !