Dah ke belum?


Satu! Dua! Tiga! Empat! bla bla bla... Sepuluh!

" dah ke belummm?? " BELUMM!!

" dah ke belumm?? " BELUMMMM!!!!

" dah ke belummmmm??? " DAHH!!

" dah ke belumm?? " DAHHH!!!


" dah ke belumm?? " DAHHHHHHHH!!! <--
dey!ape daa..dah nyorok tu dok la diam2. menyahut pulak.


Ptg td aku terdgr budak2 dr rumah jiran mjerit2 bsahut2 perkataan2 tersebut. Dari yg aku dgr, aku dah dpt agak ape dorg buat. Ni kira permainan tradisional gak la kann selain permainan lompat katak, lompat getah, polis sentri dgn men guli. Dulu2 time aku kecik2 pun slalu men. xsgka zaman skrg pun ade lg permainan ni. Tp tu la yg menjadikan zaman kanak2 kita lebih bermakna..tul x?

Korg tau x permainan ni? Seingat aku permainan ni sering dikaitkan dgn hantu kopek (sgn nak sebut sbnrnya. dulu kecik2 slambe je sebut. wakakaka) Aku xtau apa kaitannya. Mungkin korg tau. Boleh la kongsi2.

Pengalaman aku main game ni ade byk sebnrnya. Tp satu yg aku xleh nak lupa bila org yg jd (kena cari) tu xdpt cari aku. Aku nyorok kemain lama..tunggu punya tunggu org tu xdtg jgk cr aku. Last2 aku kuar sndri. Tgk2 bdk tu tgh mkn nasik! Lahabau btl. Budak2 len pun dah xmen lg dah. Bengang2...mcm bangang pun ade. Tu la sape suruh nyorok jauh2. Tempat ssh nak cr plak tu! Pandai sgt nyorok pun xbleh jgk kann..

Tp disebabkan slalu sgt men, kat tmpt yg sama lak tu. Biasanya kita mmg dah dpt agak port2 yg slalu jd tmpt nyorok. Mcm dlm robok, celah2 kotak, bwh timbunan baju yg belum dilipat, bwh katil, belakang pintu...kdg2 smpai 2-3 org nyorok kat tmpt sama! Smpai bgaduh berebut tmpt pun ade! Cmtu la keadaan time aku kecik2 dulu. Happening gile. Main mnde yg sama 2-3 jam pun xpe. Budak2 kann..ape tau. Main je la.

Kdg2 bila tgk budak2 ni, best je kann. Teringin nak jd budak blk. Takyah pk psl duit, psl baju kotor berloggok nak kena basuh, psl awek yg dok usha ari2 nk ngorat segan..xpayah pk sume tu. Celik2 mata tgk tv layan pokemon, abis pokemon main masak2. Bosan main masak2, men beskal plak. g lastik burung. xde burung, g men polis sentri. Abis! Best gile!


So lps ni klu aku nak join bdk2 tu main, agak2 dorg bg x? =p

Tamat!

3 komen:

fati said...

hahah!! mesti budak2 tu bagi ko join sbb saiz badan sama je cam mereka... ngeeee

jai said...

hahah..setuju statement pati tu..

apex said...

hoi ble masa plak saiz aku sama ngn dorg? saiz dorg same ngn aku!