Janji

Aku xsuka nak berjanji sebenarnya. Sebab aku ni jenis manusia pelupa. Aku takut bila hari ni aku berjanji, besoknya aku terlupa. Kemudian pada masa yg dijanjikan aku xdpt tunaikan janji tu. Sgt mengecewakan.

Dan pada hari ni aku xkan berjanji pape lg pada org. Hanya tanamkan azam dlm diri dan berjanji pada diri sndiri. Utk menabur janji pada sesiapa, aku xkan. Org yg memungkiri janji termasuk dlm kategori munafik rite? Dah terlalu byk rsnya aku lupa pd janji. Pnh berjanji pd org dan akhirnya terlupa pd janji itu. Pada org tu mungkin xde apa-apa. Tp pada aku..rs bersalah sgt. Sgt mengecewakan.


Pada sesiapa yg aku pnh melanggar janji itu..maafkan la aku. Aku betul-betul terlupa. Ada juga yg aku betul-betul xdpt tunaikan atas sebab-sebab yg xdpt dielakkan. Bukan sengaja. Rasa bersalah sgt-sgt tp bende dah jd. Aku tau mungkin kau xkan percaya aku lg selepas ni. Ape boleh buat..

Ada juga yg pnh berjanji dgn aku. Tp bila org itu memungkirinya..walaupun aku xkan marah, tp aku terasa juga. Aku bukan jenis org yg suka mengungkit-ungkit psl hal yg dah pun berlaku. Sebolehnya aku terima keadaan itu dgn hati terbuka tanpa ingin menyalahkan sesiapa.



Yg peliknya. Janji org pd aku jrg-jrg aku lupa.
Dan yg paling sedih..bila JANJI HANYA TINGGAL JANJI. Diingati tp tahu ianya TAK mungkin akan ditepati ~~

2 komen:

*Dak kecikkk* said...

pepatah ada menyata kang yg manusia berpegang pd janji..Tp zaman sekarang mana ada lg org yang berpegang pd janji..Janji tu mcm mainan mulut jew.Seeolknya perkataan InsyaAllah lbih manis utk di ucap kang.Lebih afdal xgtu en Apex?
:)

nABiL said...

yup..sy stuju ngn dak kecik..hhehe...
chopp..chopp..ko pnh ade janji ape2 x ngn aku..haha