Pertama kali

Aku percaya setiap pengalaman yg diperoleh sehari-hari ade saat pemulaannya..saat pertama kalinya. dan pastinya saat-saat ini sukar dilupakan. saat pertama kali melahirkan anak, pertama kali berjauhan dgn keluarga, pertama kali berkahwin, pertama kali bercinta..mahupun pertama kali melakukan sesuatu. pengalaman pertama ni selalunya sgt penting. samada kita melaluinya dgn sempurna, atau dgn teruk sekali..sucks! dan pengalaman-pengalaman spt ni la yg akan mematangkan kita.


Aku juga ada bermacm pengalaman pertama. cinta pertama contohnya.
.sgt sukar dilupakan. org kata setiap yg bermula pstinya akan berakhir. tp dlm hal ini cintaku berakhir di pertengahan jalan. bukan di penghujung spt yg diharapkan. pengalaman ni sbnrnya byk mematangkan aku. pertama kali dikecewakan. xramai yg berpeluang mengalami pengalaman spt ni kan? dan aku tabik pd sesetengah org yg pnh dikecewakan beberapa kali. contohnya bertunang smpai 15 kali tetapi masih gagal ke jinjang pelamin! ini kisah yg aku dgr melalui radio semalam. radio ape tah. gile ah! g mandi bunga la weh! haha..


Pertama kali mkn ramen baru-baru ni..di kuching. selalu lyn anime naruto. si naruto asik mkn ramen je kan. nak try gak ape bende tu. ape rasa kann..nah kau!

boleh la..tp xde la sdp sgt pun nak lyn slalu-slalu. nasik lemak mak aku lg sdp. huahuahua..


Pertama kali naik flight..ni cite beberapa tahun lps. perjalanan ke kuching jgk. eksaited teruja beriya-riya tuh. air asia dgn mas lain rasa dia. firefly xtau la pulak. keh keh. segala mcm bnde dlm flight tu nak tgk, nak komen. klu stewardess tu dr atas smpai bwh kau perati. seat belt pulak terkial-kial nak psg. pstu mata asik pandang ke luar tingkap je. suke gile dpt tgk litar sepang dr atas. time nk berlepas, nak landing mula la kecut perut. dok pk mcm-mcm..cmane la klu roda sangkut xdpt kuar. cmane la klu sayap sebelah xdpt bfungsi. cmane la klu flight terbabas..cmane la klu minyak abis..cmane la klu ade pramugari sgkut ngan aku..errr...


Pertama kali bwk kete kat sarawak@sabah..pun ade satu perasaan tersendiri. pun nak cite. pun nak eksen lebih-lebih. padahal same je mane-mane pun.

Tp tu la dia. pengalaman-pengalaman ni xsume org dpt. yg sgt bernilai sbnrnya. nampak mcm remeh je. aku sgt bersyukur atas sume ni. dlm usia muda err muda ke? aku dah rs byk perkara yg xsume org dpt rs. mak ayah aku sendiri contohnya..belum pernah ke sabah sarawak pun. atuk aku pun sama. nanti la tok. kite bwk tok dgn nek g k.


Dan utk kali ke-2, ke-3 dan seterusnya..dah xeksaited lagi. xmcm kali pertama dulu. sama jgk dlm bab cinta td. perasaan yg lain. pstinya akan teringat-ingat saat pertama kali dulu. namun ada baiknya. kau akan selalu berjaga-jaga, tidak lagi ingin melakukan kesilapan yg sama, tidak lagi ingin terlepas apa-apa. kau pastinya akan bersiap-sedia.



KOTA KINABALU..i'm back!! yeahhh!

2 komen:

keyboardstuck said...

KOTA KINABALU..i'm back!! yeahhh!
haha...steady bro..

aLi teRaroSa said...

Ape ko tacing2 ni syaitooooon~~~ mesti ade ayat2 tacing... arghhh~~~
btw, ko tunggu la, aku gi KK gak nanti!!! eh, jgn lupe sebenier untuk orang kampung ko yang paling swit nih iaitu aku, kalo tak nanti ko balik tgk CBX a.k.a. Milah ade grafiti cantek kat body dier, keskeskes