Mimpi

Sejak semlm byk btl aku tido. Hujung minggu bila xde makwe, xblk kg, cmni la jadinye. Selain tgk tv, lyn movie, belek-belek kete, tido je la aktiviti aku. Patut klu bt keje partime aku pk boleh masyuk skit. Tp dah mmg dasar pemalas. Tido lebih syok drp duit. Tp kann..kdg-kdg ade jgk org ckp kau tido pun bleh dpt duit. Hahahahh..


Semlm aku xkuar ke mana-mana pun. Paling jauh ke ruang tamu rumah sendiri. Melihat-lihat televisyen sekejap pstu masuk bilik semula melayan tido. Dari sini la bermula satu perjalanan yg xdisangka-sangka. Pemikiran aku menjejaki org yg paling aku syg suatu ketika dlu..di kg halamannya.

Aku dpt lihat dgn jelas kehidupannya di samping insan lain. Namun segalanya tanpa sebarang emosi. Tiada tanda gembira, tiada tanda duka. Perwatakan dan penampilannyanya juga berbeza. Segalanya berlalu tanpa kata. Suatu ketika aku dpt lihat dia memandangku dgn senyuman dan terus berlalu..


Secara jujur aku xingin kembali ke masa itu. Aku xingin memikirkan tentang itu pun. Emosi aku sedikit terganggu. Aku dah cukup bhgia sekarang. Aku lg sng hidup tanpa memori-memori tu sume. Tapi walau sekuat mane pun aku, walau sejauh mane aku pegi, aku tau memori-memori ni akan sentiasa dgn aku..mengikut aku ke mane saje.


Kalau la boleh format blk..buang sume kan sng.

0 komen: