Kurus ------>>> Gemuk

Aku agak terkilan bila ada yang mengatakan aku ni amatlah kurus. Lalu aku pandang kpd adik beradik, kwn2 sekerja yang kebanyakannya lebih berisi drp aku. Kenapa aku xboleh dpt susuk tubuh spt dorg? Ape yg dorg mkn, yg aku xmkn? Adik2 aku pun mkn drp periuk yg sama! Tp kenapa lemak2 dorg boleh terbentuk dgn aktif sekali?! Kenapa tidak aku?? Sape ade idea mcmane nk gemuk?

Mungkin kerana kadar metabolisma aku yang tinggi berjaya mengawal kadar pertumbuhan lemak di sekitar perutku ini. Walau ape yg aku mkn, walau aku hanya mkn tido mkn tido tanpa membuang...aku tetap kurus!

Apa yang pasti aku bercadang nak gemukkan badan aku satu hari nanti. Kalau rmai org yg sebok nak kuruskan badan, aku pula nak naikkan ukur lilit pinggang aku, mengubah saiz baju dr 'S' ke 'L' sekurang2nya. Tak bersyukur kah aku? Aku hanya mencari kepuasan utk diri sendiri..xslh kan??

Alaa..aku nak gemuk sikit je. Mak aku, jiran2 aku, sedara mara aku sume asik mempertikaikan kekurusan aku tiap kali bertemu. Ape ingat aku xterasa ati ke..huhuhu. Korg tunggu la satu ari nt...body aku persis bintang bollywood. Awek2, makcik2 akan memuji2 ketegapan dan kemachoan aku! Hahahaha....tp bolehkah aku gemuk? Apakah ade sinar harapan bt aku? Aku pnh cuba dan keputusannya aku dah malas! hahahaha...

Akhirnya aku tak jadi la nak gemuk. Aku bersyukur dengan apa yang ada dan terima diri aku seadanya. Tiada lagi usaha2 untuk menggemukkan bdn. Aku terpikir banyak kelebihan yg tersirat di sebalik ciptaanNya..btl x? Kurus membuatkan aku lebih flexible, dan bebas bergerak, bebas melarikan diri! Aku juga mudah mencari pakaian dan kasut memandangkan saiz aku mudah didapati. Klu xde saiz dewasa, saiz kanak2 pun bolehhh....So terima kasih la pd korg kerana membuang masa membaca entri ni...hehehe..


Sedikit fakta mengenai gemuk untuk rakyat Malaysia:

*Rakyat Malaysia antara paling gemuk di dunia. Dan tergemuk di Asia. *Orang perempuan tidak mudah terpikat pada lelaki gemuk walaupun dia hensem seratus kali dari Brad Pit. Begitu juga sebaliknya.
*Apabila anda menjadi gemuk, peluang untuk mendapat penyakit tiga berangkai (jantung, darah tinggi dan kencing manis) adalah berlipat kali ganda berbanding org yg kurus!



4 komen:

aLi teRaroSa said...

Hehehe... nak gemok tanak gemok? menten jela... tgk cam aku, kembang kuncup pun susah! Jap suar keta, jap suar longgar.. huahuahuahua

keyboardstuck said...

aku dah gemok sekarang....
memang bermasalah...
so mari kita maintain je..
kerana kalau dah masok thp maintenance tu lagik susah..:p

fati said...

kush!! sy pon nak gommoks jgk!! hahahah.. org kata lpas kawen badan naik.. apa kata kamoo g kawen.. tgk gommok ke tak.. hahahhaa.. cube yea!

apex said...

kawen ek..nt klu aku dah kawen xgommok jgk cmane?xpela klu kawen 1 xde efek jgk,aku try kawen lg 1.tgk cmane.hahaha