Apakah..


Kali ni aku taknak ckp byk. Mungkin korg dah beser baca entri cmni..tapi xpe.

Saje aku pun nak buat utk suka2 sebelum ade org suruh aku buat. Haha..
Alkisahnye aku nk perkenalkn salah satu harta yg paling lama dlm simpanan aku..

tadaa!!



Mata anda tidak menipu. Betul! This is my wallet.

Sedikit info :-

1. Brand : Chicken brand! Hohoho aku pun xtau la. Aku tempah mnde alah ni time sekolah menengah dlu. Time tu tgh femes mnde ni kat skolah aku. Untung budak yg jd ejen tu. Huhuhu..

2. Umur : Brape taun ye. Dr aku form 3 sampai skrg dah dkt 10 taun. Uuu..klu budak kecik ni dah nak masuk darjah 4 la kott...

3. Harga : rm50 klu xsalah. xingat..

4. Kat mane beli : Kan aku dah ckp td. Aku tempah! Mcm tempah suar skolah Michiko yg siap ade kocek kat lutut tuu!! Tp ni wallet aka purse. Mane 1 pun aku xtau. Hentam sajalah. Skrg xtau la ade lg ke x. Dulu budak tu amik oder byk2. Byk patern,design ade..hrga pun mcm2.

5. Ape ade dlm tuh??


Berdasarkan nombor2 pada gambar:

1. Slip bank yg menyatakan jumlah baki terakhir duit dlm akaun. Bermakna tiap kali aku kuar duit, kertas tu pun akan bertukau ganti. Maklum la..pelupee...
2. Kad BSN Giro (kad lawa menandakan jrg pakai sbb akaun jrg ade duit.hahaha)
3 . Kad BCB aka CIMB (ptptn dulu masuk akaun ni)
4. Kad RHB Islamic Bank (skrg byr ptptn dari akaun ni)
5. Kad insuran UniAsia (xtau bila nak pakai)
6. Kad MESRA (tiap kali masuk petronas msti nk pakai. nmpk cmbest jek ulur duit ngn kad skali)
7. I.C aku daa..muka time prektikal kat Kuantan dulu. Slenge abis!
8. Kad ahli kedai aksesori kete. Kedai ni dkt2 area opis aku je. Amoi tu ofer buat. Free jek. Aku pun buat jela. Lenkali leh dpt diskaun dgn kumpul point kot. Ntah..
9. Lesen motor + kereta
10. Lesen L
11. Gambo pasport aku ngn ehem2 (dlm envelope tu)
12. Duit la! Wallet tu kan tmpt letak duit. Tu sampel je k. Besernye xkurang rm7 ribu aku bwk skali. Malas je nk tunjuk. Ngee~

Sebenarnye bukan aku xnak tukar wallet lain. Selama ni pun aku pnh tukar beberapa wallet yg lagi lawa, lagi seksi dr wallet ni. Tp xmenahann..xsmpai sebulan dah jahanamm. Tukar blk pakai yg ni. Tu yg nmpak usang abis tu! Aku rs klu pencurik nk curik pun msti pk 5-6 kali ni. Adehh..


Okeh..tu saje entri utk kali ni. Blog akan diupdate dr masa ke semasa tanpa notis. Thanks for viewing..peace!

3 komen:

aLi teRaroSa said...

konpom ko takde keja dah kat umah tu! cbe la wat keja berpekdah sket seperti burcucuk tanam ke, takpon masak cucur ke... huahuahuahua
wallet aku lama lagi beb, tapi dah takde rupe wallet dah, cam rupa asam keping ade la kot .... jadi tepaksa tuka jugak.. ko tanak tangkap gamba walet asam keping aku ke?
hohohoho

apex said...

weh dengki r tuu ngn wallet aku.ape kate ko pun perkenalkan wallet ko..beserta isi perutnye skali.mane tau ade gambo cikgu ke..huahuahua.asam keping tu tanak r.ko bukan pakai lg kann..

keyboardstuck said...

michiko london...
huuuu
sungguh glamer sekitar 90an dahulu :d
suar skolah mau tempah pya...
makcik pasar malam xde jual suar skolah akibat tiada permintann terhadap suar skloh wane ijo brand Tony