... .............. ..


Dua hari lps aku dpt brita ttg pemergian mak kpd slh sorg opismate aku, Nabil. Mmg mengejutkan. Walaupun aku knl dia ni ade la dlm 1 thn lbh je..tp aku mmg xde mslh dgn dia. Kira ngam jgk la. So bila dpt tau mak dia meninggal, rs sedih jgk la kann. Aku hrp dia dpt hadapi sume ni dgn tenang, tabah dan bykkan berdoa utk arwah. Moga2 rohnya tenang di sana. Aminn.


Pagi semalam aku dgn beberapa bdk opis g menziarah pengebumian arwah. Aku dpt jmpa Nabil. Aku nmpak dia sedih, nangis2. Aku rs aku phm ape yg dia rs sbb aku pun pnh kehilangan mak aku. Bukan sng nak hadapi mnde ni. Aku dulu meraung2 melalak2..ambik masa jgk nk trime keadaan ni. Walaupun time tu aku br darjah 2, tp aku dpt ingt setiap ape yg terjadi smpai hari ni. Selama tempoh mak aku terlantar sakit, smpai hari pemergiannya..xkan dpt aku lupa smpai bila2. Buat ayah aku, aku hrp sgt dan selalu berdoa moga ayah aku panjang umo dan hidup sht smpai 50 thn lg..smpai bila2 pun xpe. Aku juga tau ayah xpnh lupakan arwah mak. Tiap2 taun pun kami xpnh lupa ziarah kubur mak.


Ya Allah

Kau lindungilah kami. Kau ampunkan lah dosa2 ibuku. Golongkanlah lah ibuku di kalangan org2 yg dikasihiMu. Aminn..




Sabtu 13/06/2009
10:15 PM

2 komen:

fati said...

Innallillah... baru tau... ermm.. semoga Nabil tabah yea... Semoga ALLAH mencucuri rahmat ke atas orang-orang yang kita sayang. AMIN!

keyboardstuck said...

takziah buat nabil...