Kerja...Oh Kerjaaa....


"Bang, ape rosak ye?"

"Ya encik..cuba encik tgk ape masalahnya dgn komputer saya. Internet OK..dapat sume. Tp kenapa perkataan dia lain? Besar2...pstu perkataan ngn kolum lak berterabur semacam. Saya tgk komputer org lain xde lak cmni. Dulu ok je..encik cuba la tgk."


Aikk..dlm report kemain ckp windows corrupt la.. virus la.. Suruh kite dtg cpt2 repair. Urgent katanya. Tp time aku dtg, elok je dia buat keje. Siap psg lagu lg! Time tu ade sorg akak dgn sorg pompuan muda dlm bilik tu. Ape kes tah. Tp pompuan muda tu mmg cun. Kira klu nak bg markah 1 smpai 10 tu, aku bleh bg 9 la psl ade jerawat skit kat dagu dia aku xbkenan. Tgh aku dok usha2, yg akak td pndg2 aku lak. Aiseymen..


Aku pun tgk pc tu. Buat2 la mcm pro. Laju je jari jemari meng-klik2, pstu taip sepatah dua, klik2 lagi. Muka time ni mmg xyah nk ckp la. Kalah muka gamers yg tgh klimaks nak menang battle! Agak2 lbh kurang 5 minit, aku stop. xleh lame2..meleret2 nt penonton bosan lak. wakakak


"Ok bang. Siap!" kata aku dgn muka konfiden tahap 8.

"Ok dah? Kejap je. Ape masalah dia aa?"

"Ok dah. Saya bla bla bla bla..." pongpangpongpang aku buat cte.


Padahal 3x klik dah setel mndenye. Adik aku yg darjah 1 tu pun bleh bt sndri klu aku suruh dia. xpayah nk ade degree diploma spm BM dpt C pun. PC tu xde problem pun sebenarnya. Ntah dia yg tersalah klik ke ape sebelum ni, IE tu dah jd lenmcm. Pstu kelam kabut gelabah xtentu psl.

Tak sampai 10 minit aku kat situ, dah nak blk. Kebas bon##t naik moto masa dtg td pun xilg lg.


Aiii...kerja kerjaaa....

0 komen: