Salah ke aku?


Dah lame xjejak kaki kat Puduraya. Dgr2nya puduraya dah berubah wajah.

Semalam g Pudu hantar mem blk kg. Tiket awal2 lg dah beli. Disebabkan tiket kul 12 tghr, kitorg plan nak mkn tghari sama2 kat sana. So kul 11 lbh sampai Pudu. Biasanya kitorg klu nk mkn kat Pudu, mesti g gerai brader ni. Sempoi beb. Masakan mmg sedap. Selalunya aku mkn nasi ayam je kat situ. Lagi satu sbb aku suka mkn kat situ, sebab brader ni, dgn bini dia xpnh nak ajak aku mkn kat situ. Aku lalu dorg bleh buat dono je buat keje dia. Klu aku lalu kat gerai org len tu, kemain lg. Beriya2 siap block jln aku nak suruh aku singgah mkn kat gerai dorg. Ahh xsuka btl. Rasa nk je aku maki dorg2 tu. Pakse2 lak kann.


Sampai dpn gerai tu, aku dah agak..xde org smbut kitorg. Yg bini dia dok bt keje kat dapur. Yg brader tu plak ntah ke mane. Kitorg letak beg, duduk. "Kak! Oder kak!" Baru la tergeceh2 akak tu dtg. Kendian time akak tu sibuk masak kat dapur, baru nmpk muka brader tu. Dan cmbeser jgk. Brader tu berkemeja, smart ngalahkan tokey mapley lg!


Next, bergerak ke pletform..brape tah. Dah dkt kul 12. Rasa2nya bas dah ready tu. Tgh jln2, ade la sorg mamat ni tahan. Walkie talkie kat tgn ni.

"Bang, nak g mane bang?" tnya mamat tu. Aku diam buat xnmpak smbil terus jln.

"Bang, mane bang? Tnye je."

"JB" aku jwb pendek.

"Sekarang ke? Ade bang. Bla bla bla..." eh byk ckp lak mamat ni. Td ckp nk tnye je.

"xpela bang. xpe la.." aku bls.

"ok kul brape? 2 org ke?" dia tnye lg smbil ikut aku jln.

Aku diam jek....


"xpela bang. ada tiket dah." ttbe mem aku mencelah. Mamat tu diam jap.

"ko xleh ckp eh?" mamat tu mcm marah aku plak smbil buat muka xpuas ati. Aku buat bodo je. Haha.

Kitorg terus jln. Mamat tu pun blah cmtu je. Hah! Padan muka kau. Sape sruh pksa2 aku. Lenkali tnye dulu. Klu mem aku xckp td, nak je aku biar dia ikut. Sedar2 dah nak naik bas. Mesti lg bebulu dia.

Cilakak. Cmni ke Pudu berubah?! Dari 2-3 taun lps aku knl Pudu, smpai skrg same je. Org Indonesia, Bangladesh jgk byk. Yg meniaga dlm tu pun rmai org luar. Ulat2 tiket pun bersepah2 mcm dulu jgk. Belum ckp psl prking lg.



Ntah pape~

2 komen:

aLi teRaroSa said...

pergh.. tulis entri 2 ari yang lalu... arini baru publish... hahaha...
ala, kat puduraya mmg camtu, kecoh lebih, ingat orang taktau gi kaunter sendri ke? hahaha.. padan muke mamat tu! hehehehe.

apex said...

haha mcm xpnh buat plak ko ni. tp mmg best gle dpt kenakan mamat tu. ko try la ble2 nt. syok oo!! haha