Cuti Hujung Minggu


Hari ni Ahad. Semalam Sabtu. Betul la kann.

Semalam g servis kete kat satu pusat servis di Pandan Indah. Pengusahanya melayu. Pekerja2 (pomen) pun melayu. Tp tgk la servis org melayu cmane..mls nk ckp byk la.

Mula2 nak tukau minyak itam je. Pstu melarat2 ntah mcm2 mnde kena tukau. Nasib baik dah stenbai 3-4 ratus. OK buat la. Hon kete aku yg dah setahun xidup tu pun nak dibetulkannya. OK buat la. Abis dibukaknya. Wayar2 sume dicabut. Last2 ckp nak kena check wiring. Ambik masa dan memerlukan duit aku jgk la skit lg. Ah xpayah la buat. Selama ni xde hon, laju je kete aku!

Pomen tu pun psg blk sume. Dah siap, aku pun byr. Yg aku pelik dr pg bwk ke ptg, xde kete lain. Kete aku je sebijik. Betul! Tu pun dah lame gile aku kat situ. 3 jam lbh ade rsnya.

Dah grk blk, nk g buat allignment. Psg signal xidup lak. Maklum jela. Kite dah biasa nak masuk simpang psg lampu signal..pemandu berhemah. Ok aku tipu. Masa buat allignment tu baru prasan lampu signal xidup. Tu pun pomen yg test drive kete aku tu prasan signal xde. Huhuhu. Check2 blk, rupanya wayar yg dorg dok cabut2 td xsmbung blk. Bongok.

Dulu pun pnh jgk. Buat2 allignment, last2 ckp xleh buat. Chamber xleh ejas dah katanya. Kendian aku g buat kat kedai tayar, pomen cina. Bleh je. Ok smpai sekarang. Tak reti ckp je la xreti.
Bodo nye org. Psni mmg aku xg dah tmpat tu.


Dan hari ni Ahad. Aku tido je dr pg bwk ke ptg. Puas ati. Berbaloi-baloi! Har har har..

Abis cuti
2 hari! Demm!


psstt psstt..nak bgtau. ari ni satu lg kete baru dah kuar! aku dah naik dah. hoho yea.. :p

1 komen:

aLi teRaroSa said...

Kencing je diorg sume tu... kalo ko nak aku leh belikan minyak itam petronas dari sedara aku agi, dapat murah sket jer la tapi... ehehe...