Balik Kampung Episod 2

Hari ke-3 cuti aku pun dihabiskan di rumah baru. Ceh! kena paksa dgn mak. plan utk ke Kuantan terpaksa dikenselkan. beliau buat muka simpati utk tolong pindah brg. supaya tidak menghampakan beliau, aku pun tolong la. xsempat mandi pun. dah kena kerah angkat pinggan mangkuk, buku-buku, piuk belanga sume.. kete aku spt biasa. sentiasa jd mangsa utk aktiviti pindah memindah. byk dah jasa beliau. huhuhu..

Malangnya seharian bersama keluarga pun, hati aku bukan di sini. aku xtau ape kena dgn aku kebelakangan ni. kenapa aku masih mengharapkan sesuatu yg xkan aku dpt. kenapa aku masih xdpt buang perasaan tu. kenapa aku masih memikirkan mende-mende yg menyakitkan hati. kenapa aku xdpt lupakannya. kata-kata akhir yg aku trime darinya sgt meninggalkan kesan dlm hati aku. xkan dpt aku lupe. akan aku ingat sampai bila-bila.

Eh pehal lak cite poyo-poyo dlm entri balik kampung ni. arrgghhh!! aku rs jiwa aku btl-btl dah terganggu ni. tunggu masa nak out je. gile. meroyan. ckp nak insap tp mcm xinsap2 pun. subuh pun slalu sgkut. ssh sgt nak bgn. asik kene bebel je ngan mak. pdn muka aku! tp mmg tu pun aku nk dgr. hahaha. nt blk KL xdpt nk dgr sume tu lg.

Mlm td g umah makteh kat Chini Timur. ade buat tahlil, kenduri arwah pakteh. ramai jgk sedara-mara yg dtg termasuk jiran-jiran terdekat. lauk-lauk kampung je. ade ikan patin masak tempoyak, ayam masak merah, ulam-ulaman, ikan masin, sayur labu.. ade gak kuih koci dgn buah limau. ala limau Gong Xi Fa Cai tu la. aku xmkn! pegi mampos la kau nak paksa ke ape. aku xnak! xnak! argghhh!!

Dekat-dekat kul 12mlm baru sampai umah. penat dowhh. basuh muka, basuh kaki, check emel jap..hoh nak jgk. pstu trs tido. pagi ni aku bgn pun buat mnde same sblm tido tu dlu. check emel dlu.. basuh muka, teguk teh panas secawan. pstu muncul la entri ni. keh keh keh..


Ptg nt nak blk KL. ntah bile aku dpt blk kg lg psni. perjalanan ke KL nt pun lom tau cmane. jammed kah?? ohh berharaplah kau supaya xjammed. KUALA LUMPURRR...kau tungguuu!!! yeahh!

2 komen:

keyboardstuck said...

aku dari bentong kul nam stengah sampai umah lapan stengah...jeng tahap lipan....

apex said...

weh same r. time tu aku kat situ gak..