Balik Kampung

Sempena Hari Raya Cina tahun ni, aku dpt cuti 2 hari. maknanya 4 hari la cuti minggu ni. susah gile nak dpt cuti panjang. tambah-tambah lagi time sume sibuk dgn keje ni. dpt 4 hari cuti tu pun dah kira heaven sgt.

So kesempatan yg ade ni aku blk kg la. lame dah xblk. kali ni aku gerak dr KL lps maghrib. perjalanan dr KL -> Jempol melalui lebuhraya LEKAS yg sgt2 membantu. kenapa Jempol?? krn aku amik adik pompuan aku kat sana. beliau ketiadaan tiket bas dan ketiadaan transpot utk pulang. beliau adalah sorg cikgu yg ngaja kat satu skolah cina d tgh2 bdr Jempol tu. xpasal2 aku kena amik dia lak. dan dr Jempol kira-kira kul 1030mlm. sampai umah dkt-dkt kul 2pagi! umah aku jauh lg dr Jempol. kena redah hutan, ladang kelapa sawit sume..baru sampai!


Hari pertama cuti aku dihabiskan dgn aktiviti mengemaskini Milah. Milah ialah skendel aku sejak 3 tahun dlu. belum mahu menukar selera lg. masih setia buat waktu ni. dgn Milah la aku ke mane-mane. baik ke arah kebaikan mahupun ke arah kesesatan. keh keh keh.. akibatnya mlm tu aku terpengsan lps Isyak time lyn bite tv3. xsedor smpai ke pagi! henpon bunyik-bunyik pun xsedor ape dahh..mkn pun tak sempat. pagi besoknye kebulur!

Hari ke-2 lak. lps layan katun sepam dua.. g mnje-mnje ngn Milah jap. tengahari lps mkn, tolong mother n father kemas umah. packing-packing brg nak bwk blk umah baru. umah yg pnh aku cite dlu. yg masih dlm pembinaan tu. dan skrg dah pun hampir siap. electrical part je belum setel. so xleh la nk bermalam kat sana lg.




Gini la keadaannya umah yg xbrape nk siap lg ni. pasir, batu bertimbun lg kat dpn umah. pintu pagar pun xsiap lg. kontraktor janji dulu nak siap sebelum hujung tahun dpn. ni dah masuk tahun baru cina pun xsiap-siap lg! cilakak!


Tanah lapang keliling umah. dgrnye ade projek juta-juta bapak aku nak usahakan kat tanah tu. tanye-tanye dia xnak bgtau. cis!


Hari ke-3 lak.. eh! itu besok. cmane nak cite. hohoho ade 2 ari lg cuti! ape nak buat. ape nak buat. ape nak buat. ape nak buat. ape nak buat. ape nak buat. ape nak buat... buat bodo sudehhh~

2 komen:

Dina Zakaria said...

hamboiiihh..sonoknye balik kampung..aku balik kampung mertua aje..sob sob..

apex said...

sementara bujang ni la bleh blk kg. nt dah kwin ssh skit. hehe..