Aku mandi sehari sekali je. Keji tak?

Sekarang kat KL boleh kata setiap hari hujan. Lembah Klang la terutamanya. Bila hujan, tau-tau jela. Tido sedap of coz! Nak bgn tido yg xsedap tu. Malas betul. Dah bgn, nak mandi pulak. Sejuukkk!!! Hado la. Terus terang aku mmg xtahan sejuk. Sejuk sikit pun aku dah menggigil-gigil. Kecut segala!


Musim hujan ni mmg aku xpsg kipas laju-laju. Cukup sekadar berangin. Kalau bwk kete pulak, ekon mmg aku psg pelan jela. Tu pun tutup segala lubang tempat kuar angin tu. Sejuk mmg kelemahan aku. Mungkin sbb kandungan lemak dlm badan aku xcukup utk protect aku drp suhu sejuk tu. Mungkin jgk sbb kulit aku xcukup tebal.. err kulit aku kan halus mulus dan gebu. Haha!


Daripada kesejukan, aku lbh selesa kepanasan berpeluh-peluh busuk tu. Maknanya aku lebih selesa busuk xmandi daripada kesejukan akibat mandi. Hebat tak? Haha. Tapi aku rasa aku xbusuk pun. Kalau xmandi tu pun kira dapat menjimatkan air jgk. Ok ape. Hahaha! Tapi agak-agak la. Takkan sampai 3-4 hari xmandi. Pemalas bebenor! At least mandi la sehari sekali.



Aku pnh dgr org ckp. Tak elok mandi malam-malam. Sejuk. Kena sakit paru-paru berair nanti. Betul ke? Kena sakit sbb mandi malam ke sbb mandi sejuk? Kalau mandi malam tp air drp water heater, dikira x? Kalau mandi air sejuk di siang hari, dikira x?

2 komen:

niesz said...

kadang2 niesz pon mcm tu..wa..trus trg giler nie..ekekeke..

apex said...

yeahh ade geng. klu xbusuk xpe. hehe