Kekanda Adinda



Aku bukan nak bercakap psl lagu ni ke, psl video ni ke, psl penyanyi 2 org ni ke. Bukan! Bukan!

Okeh ari ni aku nak bukak akaun dosa baru. Sape nak join? Akaun mengumpat 2011. Mangsa pertama adalah 1 pasangan yg baru aku knl beberapa hari lps. Yg lelaki berusia 24 tahun dan yg perempuan berumur 20 tahun. Haha!


Jarang sgt aku jumpa mane-mane awek yg panggil bf dia "kanda". Gitu jgk yg bf dia panggil awek dia "dinda". Tapi pasangan ni ini macam. Dari ape yg aku dpt tau, dorg ni kapel baru sebulan lebih je. Mesra bukan main. Gedik pun ye jgk. Geli aku tgk. Pasangan ni boleh dikata mcm beauty and the beast lah. Kenapa? Sebab yg pompuan tu walau xsecantik lisa surihani, kira boleh thn la. Kulit putih, body cantik. Jerawat sikit-sikit tu kira boleh diterima lg la. Tapi yg si bf td pulak, mmg betul-betul beast lah! Terbaekk! Aku perasan aku ni dah cukup beast... rupanye ade lg manusia yg lbh beast. Aku bersyukur sgt-sgt dgn diri aku yg spt ni. Yg terus terusan jadi persoalan dlm kepala aku. Mcmane awek yg sesuwiit pompuan ni boleh sangkut pd laki yg spt ni? Aku pikir blk. Aku pikir blk sedalam-dalamnye. Ohh cinta itu buta. Terkenang pulak kisah diri sendiri.


Okeh aku nak cuba kata ganti diri "kanda-dinda" ni. Ok ke dok.

"dinda, kanda rasa nak makan ciken cop la ari ni. cmane dinda?"
"dinda, besok bonda nak dtg rumah. dinda suke x?"
"kanda suke tgk dinda senyum. bleh gugur jantung kanda tau"
"dinda dinda, kanda sayang sgt kat dinda.. jom kawin!"









puii! tuih tuih tuihhh!! aku xbleh la ini mcm. geli. dah la dialog geli. pakai kanda-dinda pulak. arghh!!

9 komen:

Mrsfaizor said...

ini kenyataan, saya panggil suami saya "kanda" sampai sekarang... ini kerana kami jakun dgn perkataan tu dan mengeratkan kasih sayang kami setiap hari... :D peace...

apex said...

yeah anda pasngn ke-2 berjaya ditemui. ade sape2 lg x? hehe. thanks 4 d comment :)

aLi teRaroSa said...

ok jer... pas kawen kalo panggil camtu lagi ok... sblom kawen cam tak besh... nguahahaha (inipendapat peribadi aku)

fati said...

hahahah!! lek la kanda.. ok lagi kot kanda dinda, dari ayang-anje lagi la hahahahaaaktuih! :P

apex said...

lps kawen xkisah la. mmg patut pun. ni baru kapel nk pggil mama-papa kanda-dinda. puii!!

apex said...

ye kekanda fati. geli kan? lg pulak klu dgr budak-budak skolah yg perangai cmni. adoiyai.

Unknown said...

kekanda kuchai teringat kenangan lama tuh..

ceqjulia said...

Mungkin terpengaruh dgn lagu tu kot..

apex said...

pandabear-kenangan lama pebende.gua xpnh berkanda-dinda ngn awek la.haha!

ceqjulia-yeah mgkin jgk