Season of The Witch

Dah lame xupdate blog. Malas betul.

Sejak last-last ni aku dah jrg tgk wyg. Peruntukan utk menonton muvie bersama awek tak memberansangkan. Bajet utk sebln dua ni lebih kpd usaha meng-renew roadtax kereta dan melangsaikan hutang-hutang tertunggak. Camni la idup aku setiap awal tahun. Kenaikan gaji diiringi dgn kenaikan harga brg, harga minyak dan bil-bil. Sabo je la. Jgn sewa umh dinaikkan jgk sudahlah.


Cmanepun minggu lps aku sempat menonton cite ni di East Cost Mall Kuantan. Dgn adik-adik aku lah. Aku xde skendel lain kat sana ok. Hahaha. Mula-mula ingat nak tgk cite Khurafat. Tapi mcm ramai sgt org. Tgk Season of The Witch pun bolehlah. Nicolas Cage tuu!!


Utk cite ni aku bg 4/5 bintang. Sebab aku mmg minat cite-cite cmni pun. Ade unsur-unsur mejik skit, ade jampi-jampi, watak resakse skit-skit. Best la. Cite psl ahli sihir yg xsempat dihapuskan, yg membuat onar dgn menyebarkan wabak penyakit menyebabkan beribu-ribu kematian manusia. Akhirnya ahli sihir ni berjaya ditangkap dan nak dibawa ke satu tempat utk diadili.
Hohoho. Lebih kurang cmtu la.


Selain Nicolas Cage, ade lg beberapa watak pembantu yg best. Ade yg percaya dan ade yg xpercaya si pompuan tu ahli sihir. Tp mmg pun. Aku pun xpcye mula-mula. Gile ape. Awek cun tuuu! Muda lak tu!



Panjang pulak entri kali ni. Dah la. Kalau rasa-rasa nak tgk, nak tau ending dia cmane, pegi la tgk. Tapi klu lps tgk nt, korg rasa xbest jgn pulak nak salahkan aku. Aku xde suruh korg tgk kan? Takde kan? Hahaha.

Okeh sekian sajo. Bai!

0 komen: