Berbuka

Sejak akhir-akhir ni aku slalu je kena try psl mkn. Mane-mane kedai mkn aku pegi, ape-ape menu yg aku oder, sume mcm xkena je dgn selera aku. TAK SEDAP!

Aku xtau samade mmg xsdp ke atau selera aku yg bermasalah. Terutamanya bila mkn nasik. Nasik berlauk ke, nasik goreng ke, nasik ayam ke..sume buat aku putus selera. Makan xabis. Masalah beb. Cmne aku nak gemuk klu trs cmni?

Hari ni baru 3 hari berpuasa. Tau aku sahur ape? 2 entri lps aku dah cite. Hari ni punye aku xcite sbb nasik ayam goreng aku mkn sahur td rasa mcm #@&*@^%$%#! Susah payah aku mkn. Tak jamah langsung nt membazir. Bulan Ramadan ni.

Juadah berbuka aku 3 hari ni xbyk beza. Nasik ayam goreng. Nasik ayam goreng berempah. Nasik putih lauk ikan masak masam manis. Dan kesemuanya mendukacitakan. Beli di bazar Ramadan. Mkn cukup sekadar hilangkan lapar. Rindu nak berbuka di kampung. Bersama mak ayah dan adik beradik. Rindu masakan berbuka mak.

Klu di rumah, setiap hari mak akan masak masakan berasaskan mee atau bihun. Kami jrg berbuka dgn nasik. Setiap hari menu pasti berbeza. Kdg-kdg pun mak akan sediakan kuih skali utk menu tambahan. Kami adik beradik jugak kdg-kdg akan keluar mencari murtabak. Murtabak Mengkasar. Pnh dgr? Terbaekk wohh!! Dtg Pekan/Kuantan, cari la. Haha.



Tapi dgrnye mcm dah smpai KL. Kat Sri Rampai. Mcm owner yg sama jgk kat Kg. Mengkasar Pekan tu. So bleh la jenguk2 nt. Haha.

Ni owner murtabak mengkasar kot. Hj Ahmad Tajudin

Cawangan Sri Rampai. Nah aku kasik alamat skali :

Restoran Murtabak Mengkasar

12-A, Jalan Rampai Niaga 4

Medan Niaga Rampai

53300 Kuala Lumpur

No. H/P : 017-2035640 / 012-6049284


Sumber gambar : Google :o

Pehal la cite psl buke pose bleh promot murtabak mengkasar lak ni. Adeii..

2 komen:

keyboardstuck said...

bang rege dia sama mcm dulu dulu lagi ke...
nak kene carik ni...
sri rampai ekk..dekat je sini..

Apex said...

rege dia rm6-8 kot. aku pun xtry lg kat sini. hujg minggu ni br nak carik. haha