Realiti dan Fantasi

Aku tahu ramai yg xmenyangka bila pertama kali ke blog ni. Lebih-lebih lg pada yg mengenali aku secara nyata di alam sebenar. Aku realitinya adalah sorg manusia yg kurang bercakap, kurang bergaul dan kurang mencampuri urusan org lain.

Tapi di sini aku sebaliknya. Aku lah manusia yg bercerita, mengumpat mengata, mempertikaikan hal-hal org lain. Aku ttp dgn pendirian aku, menghebohkan pendapat, meluahkan perasaan di sini. Di dunia sebenar, pnh kau dgr aku membebel? Pnh kau dgr aku bergaduh selisih pendapat dgn org lain? Tak ado bukan?

Penakut mungkin.

Takut utk berhadapan secara terus. Meluahkan pendapat. Menegakkan benang yg mungkin jgk tak basah sgt. Malu utk menonjolkan diri. Ini lah aku.

Aku xpnh hrp semua org sukakan aku. Aku jugak xpnh mintak sesiapa menilai aku. Aku pun xpnh hrp jd perhatian. Bukan sikap aku utk sengaja menonjolkan diri, tarik perhatian org. Cukup la aku dikenali sbg misteri atau pendiam. Drp dikenali sbb perangai buruk, kuat isap, mulut busuk atau perut buncit!




Entri ini ditulis dgn sedikit perasaan kesal ttg penilaian buruk org terhadap aku.

3 komen:

keyboardstuck said...

tak bunyi pon orang nilai ko buruk...
buruk btol orang itu...
haha..

apex said...

haha bese la bang. mne dpt nk puaskn ati sume org. nk sibuk hal org bt pe. jg dr sndri sudehh.

Unknown said...

bila lah aku nak jadi mcm ko kan kush..