Apsal muka kau buruk??


Helo...klu tgh nguap, mane leh kontrol2. Yg ko tu xnguap dgn nguap pun same jgk. BURUK je aku tgk!


Ok blk pd topik.


Eh apsal asik nguap je niii -> Menurut kajian, salah satunya ialah faktor kepenatan. Apabila penat pernafasan akan menjadi semakin dalam daripada biasa. Berdasarkan teori ini, tubuh akan kekurangan oksigen kerana pernafasan menjadi perlahan. Oleh itu, menguap akan membantu membekalkan lebih oksigen ke dalam darah dan menyingkirkan lebih banyak karbon diaoksida daripada darah. Menguap juga mungkin berlaku akibat reflek luar kawalan yang membantu mengawal paras oksigen dan karbon dioksida.

Ok phm? So lps ni klu ade org mengadu, boleh la bg jwpn nih. hahaha. Ni fakta dr hasil Google-an..xtau la btl ke x.


Lg 1. Kenapa nguap leh berjangkit -> Menurut teori, bila kita lihat orang menguap, otak kita akan hantar isyarat dan disalurkan ke brain circuitry yang dipanggil “mirror-neuron system” yang menganalisis dan meniru gaya yang dilakukan oleh orang lain.

Hohoho betul ke ni? Sbnrnya aku pun xphm sgt. Dulu xamik biologi. Ape kena ngena daa..


Aku dah ngantuk mata ni. Hari2 kena bt data entri. Juling bijik mata. Dlm 1/2 jam td je ntah brape puluh kali nguap. Berair2 mata. Kembang kempis idung..xterkawal dahh. Bleh lak bt senaman idung mlm2 buta ni kann.


Kenapa mata berair selepas nguap -> ah mls dah aku nk google! korg pk la sndiri.

Aku ngantuk.





Aku nk tido jap.














Ah xleh tdo lak.
Aku nguap je la.
Bye!


Nota : Nguap kena tutup mulut. Klu x nt setan masuk. Tutup dgn tgn kanan. Klu tgn kanan tgh garu perut, gunakan blkg tgn kiri. Klu dua2 tgn pun tgh garu perut, cuba la thn supaya mulut xternganga. ok?




4 komen:

mrs popo~ said...

adoi..
bc entry ni pown leh nguap..
nape eyh?
tlg google.. :P

apex said...

dah google
anda sbnrnya mengalami syndrom H5n0LU2
xtau ape tu?
jgn google
sbb xkan jmpe
hehe

Anonymous said...

hahah lawaks..
cube google kan knp setan masok bile kite nguap???
hihihihi

apex said...

huhh nk google lg ke

"baik tanya ustaz"

ngee~