Nak cpt pnye psl


Semalam 12/05/2009

Aku ditugaskan menghantar, memasang dan menguji seunit printer jenama HP Lazerjet M2727 ke sebuah sekolah di Kluang Johor. Jam 3 pagi aku bertolak. Sampai di Ayer Hitam jam 6 pagi. Aku tido kejap. Sedar2 dah kul 8! Damn! Menggelupur kejap. Janji dgn cikgu sebelum kul 10 smpai skolah!


Dari Ayer Hitam aku gerak mencari sekolah tu. Mengikut Google Map..sekolah tu bukan kat tepi jln. Mcm kat tgh2 bukit. Ah aku xpdulik. Aku trskan pjalanan. Agak2 dah dkt sejam cari senbod xjmpe, aku kol cikgu tu. Salah jln! Damn! Patah blk mengikut guide yg cikgu tu bg. Pstu aku jmpe 1 senbod nama sekolah tu menunjuk ke arah ladang kelapa sawit. Aku masuk. Ade pondok guard kat situ. Ade sorg pkcik bpakaian polis. Dgn muka yg menyakitkan at, dia mengarahkan aku ikut jln lain. Selamba badak je suruh aku pth blk. Dah la jauh! Aduii sakitnye atiii...aku pun blah..


Dari simpang masuk nk ke sekolah guard tu ckp ade la dlm 10 km. Dlm ati aku ok
la 10 km. Mula2 ok je jln tar. Masuk dlm skit tanah merah + buah sawit berterabur atas jln + taik lembu! Dah mcm kete rally plak aku rs. Dgn kemahiran memandu selama 3 taun, ditambah dgn kesuntukan masa, aku memecut. Melambung2 kete, brg2 dlm kete, dgn aku2 skali! Jln plak bersimpang2..senbod kecik lak tu! Kiri kanan sawit je. Nak jmpe manusia sikit punye susah! Cmane la bleh ade skolah kat dlm tu. Muskil btl aku.



Dlm pjalanan blk, dlm kete aku melompat2 mngelak lubang tu satu kejadian xdiingini terjadi. Ntah mcmane lock bonet dpn kete aku terbukak. Bammm!! Hentam cermin dpn. Nasib baik xterburai. Panik aku kejap. Aku benti kete, aku turunkn blk bonet tu..xleh tutup pulak sbb lock dah rosak. Nsib baik ade tali getah dlm bonet blkg. Aku ambik, aku ikat. Seterusnya dgn kelajuan 50-60km/j aku meneruskan pjalanan pulang ke KL.


Tuhan je tau cmane keadaan aku time tu. Slalu bwk kete atas 100km/j. Hari ni maksimum aku brani pegi smpai 60km/j je. Setiap kawasan rehat kat hway tu aku benti. Akhirnya jam 4 pagi aku smpai KL.




Pagi ni aku ambik cuti kecemasan sebab aku mls nk g kje..pnt! Papehal aku nk tido dlu. Bonet kena tukar, cermin pun msti diganti. Adehh..xblk modal aku! Milah2...nape begini nasib kita Milah?!

8 komen:

nABiL said...

eh..nama kete ko milah ker??hahha..kelakarnye:-D

apex said...

cis sdpnye ko gelak

ye milah nama kete..merangkap bini pertama aku. ahah! so xkn nk ltk nama bini maikel jeksen kot??

keyboardstuck said...

dengki la tuh e kali lima dia xde nama lagi.. :p

bro cemin ade cover dek insuren x..

nABiL said...

hahaha...bini no.2 nama pe lak:-p
en.,..keyboardstruck...ko punya bini nama ape plak,,??

apex said...

bini no-2 lom ado. nt dah ado aku tepek kat sini. hehe

weh cermin xkaber insuran kot

nABiL said...

kan dah ugi..len kali cover la insuran..lau xcermin kete..cermin bilik air pun blh..hahah:-D

apex said...

hah psni aku nk bt insuran sume skali. bkn takat cermin kete je. cermin cc, cermin pndg blkg, cermin mata bapak aku pun! huh!

nABiL said...

hahha..bgs2....harap2 seme slmaatla nanti..huhu