Merepek merapu di hari Rabu


Adei bosannyee...disebabkan kebosanan dan kemengantukan tahap cipan, aku pun bukak blog. Aku xtau lg ape aku nk post. Sekali aku teringt psl semlm. Pg semlm brekfest kat opis, lepak2 minum2. Ade la satu isu dibangkitkan. Member2 ramai dah kawin. Yg dah bertunang pun ramai jgk. Tp
kitorg jgk yg xde pape. Bcinta kemain lame..heboh sana sini. Tp habuk pun tarak. Hanya janji2 manis yg ditabur..kohkohkohkhoh...

Psl kwin ni aku pnh sebut pd beberapa org yg aku bercdg nk kwin dlm tempoh setahun dua ni. Nenek aku pun pnh tnye...jwpn aku '2 tahun lg'. Jwpn stendet bg aku setiap kali isu ni dibangkitkan. Rs2nye sejak setahun lps lg aku dah jwb cmtuh. Lantak la. Janji dorg senyap. xabis2 psl kwin. Nanti ble aku nk kawin aku btau la. Sebok!

best ke kawin??

Baru2 ni pun 2 org sepupu aku bertunang. Umo sebaya ngn aku. Dua2 laki. Tunangnye plak aku xtau la org mane. Tp yg aku tau dan komfemnye, tunang dorg ni pompuan! muahahah! Dorg ni pulak bukan la dlm kategori ensem xhengat nye..penyamun pun hensem lg kot. pun bukan kategori org2 kaya berada. Tp cmane bleh tetibe bertunang nih? so melihatkan keadaan yg sdg berlaku ni, aku pun mula psg angan2. huuu...rahsia...

Adehh..cmane smpai topik kawin nih. Ok stop. Topic lock! kohkohkohkhoh..

Ptg ni aku nk g amik kete. Duit umah xbyr lagi, duit kete xbyr lg, dah perabih bt cat. Ape da..cmane nk jd seorg planner yg bagus? Cmane nk jd project manager? Cmane nk survive dlm perkahwinan? Adei kwin lg! Sbnrnye aku dah pk byk kali. Dan byk kali jgk hasrat utk mengecat kereta tertangguh. So kali ni dgn nekad + azam taun baru + desakan dr pihak luar, aku mengeraskan at menyalurkan sedikit wang gaji aku berkerja sbg juruteknik utk aktiviti nih. Biar papa asal bergaya..itulah tema utk bulan ini. peace! Harap2 hasilnya xmengecewakan dan belen duit itu sempat dibawa smpai tgh bulan! Seterusnya dpt aku melunaskan hutang2 yg tertunggak. huhuhu...

Ok ade 1/2 jam lg smpai time rehat. Aku pun xtau dah nk tulis ape. Smbil2 baca paper (dr pg td lg bca xabis2) aku layan forum, aku lyn gosip2, usha blog azwan ali...aku pun xtau nk ckp ape la psl mamat nih. lyn jela. blog mcm2 blog...bosan! Keje yg ade mls nk bt. Ptg ni ntah kene kuar support ke x xtau la. Mls btl nk kuar..dah la bt mnde yg xde dlm jobscope. Dgn PM yg bukan PM aku lak tuh. Adoi..xpelah. Buat jelah ape yg termampu...

Mlm ni ade futsal lg. Cmbeser aku mmg slalu bersemangat. Wlaupun xterer men, asik xdpt bola je, asik terlepas bola je, aku xksh. Yg penting aku dpt exercise kuar peluh busuk bau bangkai pd mlm tu. Ape lg aktiviti yg ade klu x futsal? Setakat men Dota tu xde pekdahnye..kuar peluh pun x. Menajamkan skill pemikiran tu mgkin la kot. huh! Dari dlu aku mmg suka men bola. Tp sbb xdpt men bola, futsal pun bolehlah! Dpt 2-3 gol pun dah ok kot bg aku..futsal oO futsal. Jgn men 9 org je mcm mgu lps sudahhh...

Hmm panjang jgk entri kali nih. Merepek merapu pun mcm dah boleh buat karangan SPM! So pd yg berpuasa hari ni aku ucap selamat berpuasa..xboleh korek idungg. Tgu maghrib k...

3 komen:

aLi teRaroSa said...

hahaha.. so, camne futsal tadi? ade score kan? player pun 16 orang, ok la tu, main sampai penat siot! hahahaha.. dgn tn tn azwan skali join, hahaha

aLi teRaroSa said...

huahuahua... hah... ape cer keta ko? bibir dah munggil ke? kali ni ko kasi ape kat CBX ko tu...

sally (KBY2371) aku camtu je tak berubah... dengan skirt ala-ala dia tu jer... hehe
ari selasa ari tu ade moto langgar sipi2... sian sally aku, huhuhu... nanti nak anto gi spa ar, kasi bedah itu dagu depan sket, hehehe

apex said...

wei kete aku dah kuar.tp hasilnye kurg memuaskan.skali tgk ok la nmpk cun..

sally??sejak bile ade nama nih?nama pnuhnye ape?sally-par ke sally-eh yaakob??muahahah..