Backup

Sape tau backup tu ape. ok lah korg xyah pikir la. biar aku je bgtau. backup atau ejaan melayu spastiknye bekap bermaksud cadangan. boleh jgk dikata sbg persediaan awal. setuju? klu xsetuju sila bergaduh dgn aku di ruangan komen nt.

Selama ni aku selalu guna perkataan ni bila nak format pc je. ape kata kali ni aku pakai utk kehidupan seharian dan utk masa dpn aku plak. ape kata kita buat bekap utk setiap perkara dlm idup kite. contohnya mcm ni :

Kerjaya
Kau bekerja tetap di sesebuah syarikat, dan dlm masa yg sama kau buat kerja sampingan yg hasilnya tidak kurang atau setidak-tidaknya sama dgn gaji kerja tetap itu. maknanya bila ada sesuatu yg xdiingini berlaku pada salah satu pekerjaan tersebut, kau masih ade kerja spare. betul?

Itu contoh....


Dan ini betul-betul.

Jodoh
Kau menjalin hubungan dgn seorg lelaki (kalau kau perempuan lahh) dan dlm masa yg sama kau menjalin hubungan dgn seorg lelaki lain. Kau menjalin hubungan dgn seorg perempuan (kalau kau lelaki lahh) dan dlm masa yg sama kau menjalin hubungan dgn seorg perempuan lain. Kalau ape-ape yg xdiingini berlaku, kau masih ada spare! kan? kan? dan ape yg perlu dibuat, cuma kekalkan "spare" tersebut. bila break je dgn salah sorg, cpt-cpt gantikan dgn yg lain. kira mcm backup la tu kan? nt bila btl-btl dah bersedia utk berkahwin, pilih je salah satu. sng kan? klu kau lelaki, kau nak kawen dua-dua pun xde salahnya. syok ape. haha. n risiko kau kecewa akibat ditinggalkan juga xkan berlaku. klu ditinggalkan pun, ade satu lg. xdela ralat sgt kan? perasaan org yg bakal kau tinggalkan xpenting. yg penting perasaan kau je. hati mau keras beb! hahaha.




Entri ni dibuat khas setelah aku gagal dlm misi melupakan sejarah silam ari ni. tetibe dia dtg mengganggu time bwk kete, time tgk drama tv3, time smayang, time mandi... arrggghh tahik! (shit!)

0 komen: