Pelupa

Hari ni aku nak cite psl masalah pelupa ni. masalah ni aku alami sendiri. tapi xsume perkara aku lupe. hal-hal remeh je slalunya. contohnya bila baru kuar umh, jln 6 langkah. tp dok terpikir-pikir.. aku dah kunci pintu ke belum? dah tutup kipas ke belum?

Bgn tido kul 8.30 pagi, dok terpikir-pikir.. aku bangun subuh x pg td?

Tgh smayang zohor.. alamakk dah rakaat ke brape ni?

Memarking kete di kawasan parking bwh tanah.. eh awk, saya dah kunci kete ke belum ek tadi? kete parking kat mane ek?

Hal yg remeh-temeh je. tp disebabkan pelupe jenis ni la aku terpaksa patah balik check pintu dah kunci ke belum, kipas dah tutup ke belum, kete dah lock ke belum.. selalu jgk kuar umh nak bwk moto pegi kedai. tp sampai kat moto cari-cari kunci xde. cilakak lupe nak capai atas lemari masa kuar bilik td. nak xnak terpaksa la memanjat tangga ke tingkat 2, bukak solex, bukak grill, bukak pintu.. masuk bilik ambik kunci moto, kunci pintu, kunci grill, solex... dah buang masa, buang tenaga lg!

Aduuuuuhaii sabo je la..

Sampai sekarang mende2 ni masih selalu terjadi.. cmane nak buat ek?

9 komen:

Mahirararara said...

haha :)
apex2 manyak btul dia lupe .
nsb bek x lupa na pki slua ke bju ke , klu x naya jew :)

well,
specific ways na igt tu xde ar .
biasakan double check evryhtg kita bwat .
if solat plak , xkan na na double check tnye mmbe sblh rakaat bape .
hahah :)
yg tuh kne khusyuk laa ea :)

aLi teRaroSa said...

ko pasang peranti kat badan ko yang bersambung dengan alat rejatan elektrik, bila ko lupe sesuatu ko kena renjatan letrik, dengan itu ko tau ko lupe sesuatu... nguahahaha

aLi teRaroSa said...
This comment has been removed by the author.
Rowena Zainuddin said...

baca surah an-nas..
hehee~

eytt..
kwn ak prnah tau g skolah lupe nk pkai panties..
lgi bhya...
hahahahaaaa~
dh laa g skolah pkai bju kurung..

apex said...

maheyra- dah kelam kabut nak cpt..manade nak double check lg

ali- oi byk la ko pnye peranti. org btl-btl dia bilang main-main. bikin org naik darah je :p

rowena- haha cmane u tau kwn u xpkai panties? ntah-ntah u x? keh keh keh

aLi teRaroSa said...

kantoi rowenaaaaaaa~~~~ nguahahaha!
wei.. aku seyes la ni... tak nampak muke aku tgh seyes ni! :))

apex said...

ah xde2! sampai kiamat pun aku xcaye muke seyes ko tu. hahhaha

keyboardstuck said...

kismis yang budak bawah umo jual kat pintu bank tu mungkin bole membantu...

apex said...

kismis?? pehh..mmg legend ahh cara ni!