Bila Pasangan Kau Lebih...

"Selalunya klu lelaki tu ensem, pasangannya biasa-biasa je. Begitu jgk sebaliknya." (pendapat 1) "Lelaki yg baik utk perempuan yg baik. Lelaki yg jht utk perempuan yg jht." (pendapat 2). Selalu aku dgr org ckp cmni. tp nk pecaya bulat2 pun xleh jgk rsnya. sbb ade je pepatah "bagai pinang dibelah dua" kan? mknanye sama padan, sama lawa la kan?

Cmane pulak kalau pasangan tu jenis type yg sama. mksudnya dari segi sikap, minat, pekerjaan.. sume sama atau lebih kurang sama. ape yg laki tu suka, pompuan tu pun suka. klu bab makan pun sama peberet. agak-agak pasangan cmni lebih hepi x?

Pada aku, aku lebih suka kalau pasangan aku ade sikap atau sifat-sifat yg xde pd aku. Contohnya bila aku xbyk ckp, cool je.. aku hrp pasangan aku lebih kepoh, lebih aktif. klu dua-dua slow.. kau bygkan la cmane keadaannya. mesti bosan kan? dan aku ni jenis yg susah nak rapat dgn org, yg xreti nak melayan budak-budak. so aku mengharapkan seorg yg boleh bantu aku mengkaver kelemahan-kelemahan yg mcm ni. begitu jgk aku mengharapkan seseorg yg pndai masak dan rajin. sbb sifat-sifat tu xde pd aku. hahaha!

Masalahnya bila pasangan kau lebih baik, lebih cun.. maka lebih byk dugaan yg kau kena hadapi. lebih-lebih lg klu kau sendiri selekeh, buruk laku. kau boleh percaya pd pasangn kau. tp kau xboleh percaya pd org luar yg mungkin berminat pdnya. jika xde yg dtg mengorat, xde ape la. tp klu dah tersangkut dgn org lain, bersiap-sedia sajalah kau. kau xkan boleh paksa dia utk stay dgn kau melainkan dia sendiri yg sgup melupakan perasaannya pd org tu utk trs bersama kau.





Amacam? ade gaya sorg dokter cinta x? keh keh keh..

0 komen: